Takk for kommentarane! Kjekt å få respons :)
Vel å kommentere kommentarane frå sist innlegg med eit nytt innlegg, då det blei litt å skriva :)
Måten me arbeidde på i ped. dei to siste gongene var nok ein ukjend/uvant arbeidsmetode for meg, og eg må ærleg sei at eg ikkje likte ho så veldig godt... :/. Men eg ser og kor vanskeleg det kan vere å organisere gruppearbeid som engasjerer alle elevane, så slik sett var det nyttig. Det gjer at eg må tenkje nøye gjennom korleis eg sjølv vil organisere gruppearbeid, og korleis eg vil dele elevane inn i grupper. Men det må vel finnast enklare måtar å dele elevane inn i grupper på enn slik det blei gjort med oss?
Svar på spørsmål frå Birgit: Skilnaden på indre og ytre motivasjon er at indre motivasjon kjem av interesse, lysten til å lære, noko me oppfattar som gøy og meiningsfylt, og behovet for å fylle "gapet" mellom det en kan frå før (eksisterande skjema)og nye erfaringar. Sistnemnte kan koplast til Piaget sin teori om læring og motivasjon. Han meinte og at alle har ein medfødd, indre motivasjon.
Ytre motivasjon er når me blir motivert av andre, ytre ting; me har eit mål med det me gjer. Til dømes kan utsiktene til en form for belønning vere motivasjon, eller ein gjer noko for å unngå straff. Karakterar er ei form for belønning vil eg sei. Ei anna kan vere eit barn som blir lova is til dessert berre det et opp middagen sin. Det kan og vere plikt som gjer at me motiverast. Skinner er vel ein av dei som står for denne teorien?
Til slutt vil eg nemne motivasjon ut frå ei humanistisk perspektiv, der alle sider ved personlegdommen vår er med på å skapa motivasjon. Me har både medfødde og tillærte behov som kan liggja til grunn for motivasjon. Her er vel teorien til Maslow og hans behovspyramide mest kjend. Han har fokus på indre motivasjon, og seier at motivasjon og behov heng i saman. I følgje Maslow må ein sjå alle behova under eitt. Ingen behov kan isolerast, og ein må dekka dei grunnleggjande behova før ein kan tenkja på det neste.
Eg er vel stort sett einig i denne teorien , men eg trur at det alltid finnast unnatak. Ingen personar er like, og derfor vil det alltid vere nokre personar teoriane ikkje heilt passar til. Eg trur og at dei ulike teoriane kan brukast om kvarandre, det er ikkje enten den eller den andre som gjeld. Nokre gonger er det interessa og den indre motivasjonen som driv oss, andre gonger er det utsikten til å oppnå noko som driv oss.
Eg synast det eit interessant tema, og eg reknar med at eg vil støyta på utfordingar når det gjeld mi eiga evne til å motivera elevane. Eg ser at eg ofte har brukt ytre motivasjonsfaktorar i høve til mine eigne ungar , utan at eg har tenkt over det. Men eg har og prøvd å motivera dei ved hjelp av deira eigen, indre motivasjon . Trur det er viktig at eg sjølv er engasjert og interessert i elevane, og prøver å gjere undervisninga så interessant og variert som mogleg. Takk til deg Birgit, du er ein stor motivator for meg!
Til deg Bertin, vil eg svara at eg trur det er viktig at undervisninga er ryddig og oversiktleg, slik at alle forstår kva dei skal gjere. Då er og moglegheita til å motivere elevane, større :)
Det blei langt dette her, men eg vonar eg har svart litt på alle kommentarane.
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
1 kommentar:
Hei, Kari...
Nei no vart eg nesten litt rørt. Tuusen takk, Kari.
Birgit :-D
Legg inn en kommentar